24 June 2012

Bomboane din nuca si stafide

E de departe cel mai simplu dulce pe care l-am facut in viata mea (de 26 de an, but still :P). Ca sa va dati seama cat de simplu e, va spun ca le-am facut cat s-a incalzit mancarea pentru pranz (nu gatit, nu fiert, incalzit). Adica vreo 10 minute cu tot cu pregatit ingredientele si spalat vasele :)

Trebuie sa o vizitati pe Ama pentru reteta si poze (nu am apucat sa le prind in foto, pe cat de repede s-au facut, pe atat de repede s-au mancat).

Am pus o cana de nuca si jumate de cana de stafide in vasul de la mixerul vertical, am presarat niste scortisoara si am picurat foarte putina esenta de vanilie. Am bazait vreo 30 de secunde la viteza mai mica, apoi 20 secunde la viteza maxima. A rezultat un fel de nuca macinata mai sticky, din care am facut bomboanele. Trebuiau tavalite si in nuca de cocos, dar nu am avut :) End of story!

Ca de obicei, tips and tricks de la bucatareasa dezastru:
- Nu va panicati daca nu se face pasta. Chiar daca arata destul de aerata compozitia, se lipeste destul de bine
- bilutele se modeleaza prin rulare (ca nu stiu cum sa ii zic altfel, adica asa ca la rafaello) sau se strang bine in pumn. La compozitia mea cel putin asa a fost, ca nu era din cale-afara de pastoasa :P
- daca nu vrea si nu vrea, incercati cu mainile umede :)
- ies foarte dulci, deci merg de minune langa fructe - cum sunt in fotografiile Amei, cu cirese, e ideal
- ar merge incercat cu merisor/caise uscate in loc de stafide, sa fie mai putin dulci. Musai de facut, sunt curioasa daca ies. Sau cu tot felul de seminte pe langa nuci, daca vreti pentru copii

Spor si sa imi spuneti daca incercati!

No comments:

Post a Comment