08 May 2014

Panou din polistiren - DIY

De multa vreme ma tot invarteam in jurul ideii de panou de pluta. Mi se parea (si inca mi se pare :P) ca e foarte util la casa omului, mai ales la casa omului cu omuleti mici. Am tot asteptat sa se alinieze astrele si bugetele pentru un panou de pluta mai marisor, dar asta nu s-a mai intamplat. In schimb, Carmen mi-a dat avant cu panoul ei cu margarete. Atunci am decis ca nu se mai poate fara si am purces la lucru.

Am folosit un rest de polistiren extrudat (e cel verde, mai subtire) ramas de cand am izolat unul din pereti. L-am imbracat intr-o bucata de material galben, pe care o aveam prin casa. Imi pare rau ca nu am apucat sa fac poze, dar am fost nevoiti sa ne miscam repede, pentru ca fetele erau amandoua pe pozitii :) Oricum, nu e nimic complicat, toata treaba a durat sub 10 minute.

avizier polistiren


Am intins materialul pe polistiren si l-am fixat in colturi cu piuneze. Restul de material l-am fixat pe spatele panoului tot cu piuneze. De sistem de fixare pe perete nu am avut nevoie - pur si simplu am infipt panoul intr-un cui mai zdravan pe care il aveam deja  batut in perete. A intrat imediat, fara probleme.

Apoi am pregatit materialele. Aveam nevoie de o modalitate de a reprezenta vizual zilele saptamanii (ceva foarte simplu, potrivit pentru un toddler). Cineva mi-a sugerat o reprezentare prin asociere si mi s-a parut o idee foarte buna. Am ales asocierea cu animalele domestice (la fel de bine se poate si cu flori, mijloace de transport, personaje; the sky is the limit) si am folosit 7 cartonase din ultima colectie de la Mega Image. Asadar, avem Luni cu rata, Marti cu cal, Miercuri cu vacuta, etc. Iar pentru a marca "azi"-ul, am decupat un cerc din carton portocaliu, pe care il mutam mai departe in fiecare dimineata, cand se trezeste Maria - ii place tare mult cand facem asta.

Vroiam si niste pictograme pentru rutina de dimineata si cea de seara. Dupa indelungi cautari, m-am oprit la varianta asta. Am printat in dublu exemplar si am folosit imaginile si pentru rutina de seara.

Un alt moment important al rutinei noastre de dimineata este sa vedem cum e vremea - moment in care Maria urca la mine in brate si ne uitam impreuna pe geam, sa vedem ce imagine punem pe panou. Imaginile le-am descarcat de aici. Tot aici am gasit si cartonasele pentru anotimpuri si tare m-am bucurat ca se asorteaza :))

Cioara din mijloc, de pe ultimul rand, este acolo pentru ca asa a vrut Maria :))

Sunt convinsa ca modul in care arata panoul se va schimba in timp si abia astept sa mai mesterim materiale pentru el, cand mai creste Maria.

Tragand linie:
- cost panou - in jur de 8 lei, daca iau in calcul cat am dat pe bucata mare de material, din care mi-au ramas resturile folosite la panou si cutia cu piuneze :P
- timp panou - 10 minute
- cost materiale - sub 2 lei (printat si laminat)
- timp materiale - 5 minute (fara sa iau in calcul cat am sapat dupa ele - cred ca vreo 2-3 ore in total)

Bucuria copilului, nepretuita :)

No comments:

Post a Comment