20 March 2015

IQ Doodles - curs gratuit de desen

Pe la inceputul anului m-a pocnit nevoia sa desenez, sa colorez, sa mazgalesc. In cautarea de resurse pe tema asta, am dat din greseala peste site-ul IQ Doodle si mi-a atras atentia ca ofera un curs gratuit de doodling, la care m-am inscris.

Asta se intampla acum fix 38 de zile - pot sa va spun asta cu siguranta pentru ca, timp de 38 de zile am primit pe email lectia zilnica de doodling. In total cursul dureaza 40 de zile, timp in care creatorul cursului iti trimite cate un link catre pagina zilei respective. Bineinteles ca poti parcurge lectiile in ritmul tau, nu te preseaza nimic, linkurile vor fi active si dupa perioada aceasta de 40 de zile.

Noi, de exemplu (si zic noi pentru ca l-am corupt si pe domnul sot) facem cateva lectii deodata, in serile cand fetele adorm mai devreme. Acum, de exemplu, pentru ca am avut o perioada foarte aglomerata, am ramas cu vreo 10 lectii in urma.

Ideea din spatele cursului nu este sa inveti desenul artistic, ci sa inveti sa iti comunici ideile in plan viziual. Prin urmare, obiectivul nu va fi sa desenam frumos si artistic, ci sa simplificam cat mai mult, pentru a reusi sa transmitem ideile pe care le avem in cel mai usor mod cu putinta. E, daca vreti, ca diferenta dintre desenele artistice (reprezentari realiste) si benzile desenate.

Mi-a placut foarte mult ideea asta, pentru ca niciodata nu am desenat frumos, dar de cand ma stiu am citit cu multa placere benzi desenate si m-am minunat intotdeauna de modul in care desenatorii de comic strips reusesc sa isi transmita mesajul in foarte putine linii (exemplul meu preferat este Doug Savage, care de 10 ani deseneaza in fiecare zi pe post-its aventurile gainilor lui). Asa ca doodling mi s-a potrivit ca o manusa.

Parcurgand cursul, am descoperit ca stiu sa desenez o muuuuuuultime de lucruri (si, credeti-ma pe cuvant, si voi stiti sa desenati o multime de lucruri, dar nu va dati seama de asta inca :P). Plus ca Maria e foarte incantata cand chiar recunoaste lucrurile pe care i le desenez :)))

Pana acum am invatat sa desenam:
- obiecte, folosind forme de baza (the visual alphabet)

- oameni

- miscare

- fete, maini, picioare


- animale

- perspective (f simplist)
- concepte abstracte


In plan pentru ultima parte a cursului avem notiunile de baza cu privire la un IQ Doode - un desen mai complex, in care desenele, textul si alte elemente grafice se combina pentru a transmite una sau mai multe idei.

Fiecare lectie cuprinde un scurt videoclip (de maxim 10 minute), text explicativ (daca nu puteti/nu vreti sa va uitati la videoclip) si o tema. Pentru fiecare tema puteti vedea si desenele celorlalte persoane care au participat la curs de-a lugul timpului - oameni din toate tarile, copii si adulti. Puteti sa trimiteti si voi desenele voastre: creatorul cursului, Adam Sicinski, este foarte deschis si implicat in acest proiect si incurajeaza toti participantii sa trimita desenele, pentru a avea o imagine mai clara a progresului din timpul celor 40 de zile. De asemenea, la finalul cursului, el trimite in continuare cate un email saptamanal cu o mini-tema de desenat, pentru dezvoltarea vocabularului vizual.

Cam atat cu vorbaria. Va puteti inscrie aici (trebuie doar sa va treceti numele si adresa de email). Puteti citi mai multe despre Adam Sicinski si IQ Doodles intre timp. 

Daca va inscrieti, sa imi spuneti cum e :)

5 comments:

  1. M-am inscris. De-acum sa vedem cat de activa am sa fiu:). merci de idee.


    Cristina

    ReplyDelete
  2. M-am inscris. De-acum sa vedem cat de activa am sa fiu:). merci de idee.


    Cristina

    ReplyDelete