08 December 2015

Calendar de advent (activitati) 2015

'Tiiiiis the season din nou, in ciuda temperaturilor primavaratice si a constatarilor dezamagite din fiecare dimineata: "Mamiiiiiiii, nu vad nici cel mai mic fulg azi".

Am scos iar siragul de sosetele colorate de anul trecut si cam aceleasi activitati. De data asta am desenat biletele de mana si le-am scanat, sa le am pregatite anul viitor, ca presupun ca tot aceleasi vor fi :))

Adica:
- Sarbatorim ziua Romaniei: anul acesta am folosit ca inspiratie postarea Cocai de 1 decembrie, in care am gasit tot ce ne-a trebuit pentru aceasta zi (fise, filmulete, etc). Intamplator am dat la biblioteca si peste o carte de copii despre Romania. Pe blogul Laurei puteti sa cititi despre ea si sa vedeti imagini din interior. E o carte destul de tehnica pentru un copil de 4 ani jumate, dar am navigat cu usurinta (si sarind peste destul de mult text) si Mariei i-a placut mult.

- Facem un colaj cu copaci de iarna 
- Facem o coronita din amprente - treaba asta a fost destul de dificila pentru fete, mai ales partea cu decupatul. A iesit o chestie mai sauvage, asa, dar atarna glorios pe usa camerei lor :)
Sursa

- Vorbim despre Nasterea Domnului folosind stick puppets - aveam setul facut de vreo 2 ani, asa ca am lasat activitatea asta pentru o zi in care am ajuns foarte tarziu acasa (doar am scos marionetele din dulap si am povestit, dupa care am citit cartea despre Nasterea Domnului de la Girasol)
- Ne-am pregatit ghetutele pentru Sfantul Nicolae si am deschis cadourile
- Am citit despre Sfantul Nicolae si am colorat cateva fise. Aici puteti vedea resursele folosite de noi pentru ziua Sfantului Nicolae

Mai avem pe lista sa:
- vedem luminitele de Craciun din oras
- mergem la o serbare de Cradiun
- invatam o colinda noua
- mergem cu colinda
- impodobim bradul
- facem un Mos Craciun din cercuri

- ne uitam la niste desene animate de Craciun
- coloram bradul Mr. Pritables (asta cred ca o sa ne ia ceva)
- facem un cort din paturi si sa spunem povesti
- facem curat impreuna :)) - le place foarte mult, daca le dau pe mana sticla cu solutie home-made pentru mobila, cred ca sunt in stare sa consume jumate de sticla pe doua rafturi de biblioteca :P
- facem fundite din panza, pentru pus in brad
- facem ingerasi de hartie. Camelia are niste idei minunate de ingerasi pe blog
- ne jucam cu Santa Paper Dolls
- ne jucam cu Winter Cone Dolls
- coloram fise de Craciun. Am gasit niste minunatii aici (si pentru noi, si pentru copii - dati scroll pana jos, puteti vedea toate fisele de Craciun)
- completam fise de Craciun - dupa o cautare rapida pe google se gasesc miiiiii de variante
- pregatim felicitari pentru cei dragi (note to self: sa imi scriu undeva ce tipuri de felicitari am trimis in fiecare an, ca am senzatia ca incepem sa ne repetam :))
- pictam globuri cu amprente - care vor fi cadouri pentru bunici (ceva de genul asta)
- citim despre Sfantul Dionisie din Zakynthos (un sfant tare drag noua, sarbatorit pe 17 decembrie)
- facem ingerasi si braduti pliati



Sursa

- vin colindatorii din tuburi de carton :)

- decupam si lipim oameni de zapada
Tips and tricks:
- biletele nu sunt puse de dinainte in ciorapei, cu exceptia catorva care sunt, oarecum, cu data fixa: Sfantul Nicolae, Sfantul Dionisie, serbarile de Craciun. Asta ma ajuta sa pastrez activitatile foarte simple (pentru mine) pentru zilele in care vin tarziu de la munca sau, generic vorbind, nu mai pot
- am petrecut o dupa-amiaza printand tot ce imi trebuia pentru cele de mai sus si am pus toate seturile de foi in folii separate - bradul cel mare de colorat, papusile de hartie, omul de zapada
fisele, foile de colorat. Daca mai aveam niste timp la dispozitie imi pregateam si materialele pentru restul de activitati: foi colorate pentru ingerasi, sabloanele pentru bradutii pliati, etc)

Nota: Din pacate multe idei le-am cules de pe miraculosul Facebook, unde circula imaginile fara sursa. Unde am gasit am pus linkuri, dar daca mai recunoasteti si voi vreo idee care mie mi-a scapat, dati de stire sa le atribuim :)

No comments:

Post a Comment